بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر:

استان سیستان و…

بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر:

بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو 

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج سیستان و بلوچستان؛ در پی اقدام موهن نشریه فرانسوی، کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ایرانشهر بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم  
“يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ” ﴿صف/۸﴾“مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد”. 
 
با مروری بر تحولات سه ماه اخیر، تلاش شبانه روزی دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای ضد انقلاب و مخالف ایران مقتدر که پایگاه‌های سنتی آنان از کشور‌های منطقه تا اروپا و آمریکا پهن شده است، این بوده که با برنامه ریزی دقیق از طریق بستر شبکه‌های مجازی و وارد آوردن هجمه‌های دروغین به مبانی انقلاب و سرمایه اجتماعی نظام، اقشار مختلف را با خلق واقعیات مجازی، کشته سازی، حمله به موضوع فقهی و شرعی حجاب و ایجاد ده‌ها روش دیگر و با بهره گیری از عناصر یک فتنه ترکیبی، نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدبین نمایند، که به حمدالله با شرح صدر و روشنگری‌هایی که صورت گرفته پرده از خباثت این به اصطلاح حامیان گرگ صفت ملت ایران برداشته و دستان خون آلود منافقین و خاندان منحوس پهلوی و حکومت‌های مرتجع منطقه از آستین حامیان آن‌ها بیرون آمد تا خواب تجزیه ایران و داشتن یک ایران ضعیف را با خود به همراه سلبریتی‌های وطن فروش که نقش سخنگوی این جریان را بازی کردند به تاریخ بسپارد. 
 
در این راه وقتی خوب به موضوع می‌نگریم، متوجه زوایای جدی یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای با جزییات دقیق آن می‌شویم که این بار با محوریت یک مجله معلوم الحال که سالهاست پایگاه صهیونیست‌ها و به اصطلاح حامیان دموکراسی دروغین به سبک ظاهر فریب فرانسه است، می‌شویم. 
 
فرانسه کشوری که از سال ۱۷۸۹ با شعار آزادی، برادری و برابری خود را به مرور محوری آزادی‌های جهان معرفی کرده، اما خودش مصداق واقعی نقض حقوق بشر را در خود جای داده است، چه کسی داستان تلخ روژه گارودی منتقد ضد صهیونیسم را فراموش می‌کند؟ چه کسی می‌تواند توهین‌های مکرر به اعتقادات بیش از شش میلیون مسلمان جامعه فرانسه را نبیند؟ جمعیتی نزدیک به ده درصد این کشور که همواره از حجاب تا اجرای مناسک مذهبی تحت فشار بوده اند و مرتب بعنوان شهروندان درجه دو، مورد کنترل و ورود سرویس امنیتی فرانسه به حریم شخصی خود هستند. 
 
اقلیت‌های دینی همچون مسلمانان و قومیت‌هایی همچون عرب تبار‌ها و سیاه پوستان به رسمیت شناخته نمی‌شوند و نه تنها از کرسی پارلمان و دیگر نهاد‌های تصمیم گیری محروم هستند بلکه مورد خشونت‌های نژادپرستانه و افراطی قرار گرفته اند؛ و حتی علنا توسط مقامات عالی رتبه دولتی این کشور از طریق رسانه‌های عمومی تحقیر می‌شوند. این گروه‌های بزرگ اجتماعی به حاشیه رانده شده اند که هیچ حزب و گروه و جناح سیاسی در فرانسه آن‌ها را نمایندگی نمی‌کند و از حمایت هیچ نیروی سیاسی و روشنفکری بزرگی حتی چپگرایان فرانسه نیز برخوردار نیستند. 
 
تبعیض‌های نژادی بر علیه شهروندان آفریقایی یکی دیگر از مصادیق این بی عدالتی سازمان یافته در جامعه به اصطلاح آزاد فرانسه است. تبعیض نژادی بر علیه شهروندان فرانسوی آفریقایی تبار بویژه در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و کار و آموزش کاملا مشهود است. مقایسه سطحی میان وضعیت معیشتی سفید پوستان و سیاه پوستان نشان می‌دهد که فرانسویان نژاد پرست همچنان هموطنان سیاه پوست خود را به چشم بردگان می‌نگرند. سیاه پوستان محروم حومه پاریس که ده‌ها سال است، تلاش می‌کنند تا وضع معیشتی خود را بهبود بخشند؛ متاسفانه برای اشتغال و اقامت در پاریس با یک سلسله موانع عدیده‌ای روبرو می‌شوند، زیرا دولت فرانسه آنان را شهروندان درجه دو به شمار می‌آورد. فرانسه که ادعا می‌کند مهد دموکراسی در جهان است، اشتغال سیاه پوستان بجز در حومه پاریس را منع می‌کند و این قشر از جامعه تنها به فعالیت‌های فرو دستی مشغول هستند.   
 
به این موارد باید بد رفتاری‌های هدفمند پلیس فرانسه را نیز افزود و ضرب و شتم فراوان مسلمانان و سیاه پوستان به دلایل واهی و صرفا ایجاد رعب و وحشت در میان این بخش جامعه را بیان کرد. 
 
در چند سال اخیر در گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری از جمله عفو بین الملل نام فرانسه در لیست کشور‌هایی قرار دارد که قتل‌های غیرقانونی در آنجا به وقوع پیوسته و بازداشت شدگان مورد شکنجه و سوء رفتار واقع می‌شوند. 
 
در این حال این نظام سیاسی مدعای حقوق بشر و آزادی‌های انسانی در حالیکه خود را با لعاب زیبای دموکراسی و با کمک شبکه‌های اجتماعی پوشانده است، این بار پا را از همیشه فراتر نهاده و با توهین به مرجعیت و رهبری ایران اسلامی در تلاش برای تخریب این جایگاه است تا شاید بتواند با ادبیات دیگری، از هم گسیختگی را در درون جامعه و فرهنگ ایرانی نقش بدهد، که این بار نیز به دلیل ضعف تحلیل و عدم شناخت دقیق

انقلاب ، همچون گذشته با شکست روبه رو شده است. 
 
ریاست محترم دانشگاه واعضای شورای مرکزی کانون بهمراه اساتید بسیجی این واحد دانشگاهی ضمن محکوم کردن این اقدامات، از دولت مقتدر جمهوری اسلامی ایران تقاضای رسیدگی و برخورد قاطع با نماینده دیپلماتیک دولت فرانسه در تهران را داشته و اعلام میدارند که تا پای جان در راه ولایت و تمامیت سرزمین اسلامی ایستاده اند و از هیچ اقدامی به جهت پاسداری از جایگاه رهبری و ولایت فقیه کوتاهی نخواهند کرد. 
والسلام علی من اتبع الهدی  
روابط عمومی کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.