معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت:

استان سیستان و…

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت:

شهید چمران قبل و بعد از انقلاب به عنوان الگو و اسوه در جامعه معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان در همایش روز ملی بسیج اساتید، ضمن گرامیداشت ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید بیان کرد: لطف و عنایت خداوند به انقلاب اسلامی و در زمانی که هیچ کسی فکرش را نمی‌کرد، افرادی را جذب کرد که توانستند در تمامی عرصه‌ها به عنوان الگو و اسوه معرفی شوند.

وی شهید چمران را قبل و بعد از انقلاب به عنوان الگو و اسوه در جامعه معرفی کرد و افزود: شهید چمران در سال ۱۳۱۱ در قم متولد و بعد از یک سال به تهران مهاجرت کرد و در جنوب تهران ساکن شد و این شهید در هفت سالگی در مدرسه تحصیل و بعد به دارالفنون و در ادامه به دبیرستان البرز مشغول به تحصیل شد که در مدت زمان تحصیل از نوابغ بودند و در دانشکده فنی تهران ادامه به تحصیل دادند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان استان تصریح کرد: پس از کودتای ۲۸ مرداد ایشان فعالیت‌های زیادی در ارتباط با عوامل ضد کودتا اقدام می‌کردند و پس از آن به عنوان شاگرد اول بورسیه تحصیلی گرفتند و راهی آمریکا در دانشکده تگزاس شدند که بعد از آن به کالیفرنیا رفته و دکترای الکترونیک را با بهترین نمره کسب کردند.

سردار فقیری ادامه داد: شهید چمران با همه امتیازات و خوشی‌هایی که داشتند دلبستگی‌ها را رها کرده و به مصر که جمال عبدالناصر رهبری جهان عرب بود اعزام می‌شود و در دوره‌های کماندو چریکی شرکت و رتبه اول نظامی را در بین تمامی کشورها کسب می‌کند.

این مسئول در ادامه گفت: پس از آن شهید به لبنان رفته و میان محرومین زیر بمباران اسرائیل مانند همه مردم عادی زندگی می‌کند و سپس به شهر صور رفته و به مجاهد انقلاب امام موسی صدر می‌پیوندد و مدرسه صنعتی جبل العالم در جهت رسیدگی به مستضعفین و محرومین تشکیل و مسئول آنجا می‌شود.

رفع محرومیت‌های فکری و سیاسی شیعیان لبنان از مهمترین اقدامات شهید چمران بود

فقیری اذعان کرد: شهید چمران حرکت المحرومین را جهت رفع محرومیت در لبنان و جنبش عمل را با همکاری تفکر انقلابی اسلامی که بتواند مبارزات را ادامه دهد؛ تشکیل داده و پس از اطلاع دشمنان از اقدامات این شهید جنگ داخلی در لبنان راه اندازی می‌کنند و در ۱۹۷۵ با همه مشکلات و طیف‌ها ارتباط برقرار کرده و همزمان با آغاز انقلاب اسلامی و مفقود شدن امام موسی صدر مسئولیت ایشان سنگین می‌شود و پس از آن طی ارتباط با امام خمینی(ره) به اتفاق ۹۲ نفر بعد از ۲۲ سال به ایران باز می‌گردد.

وی افزود: شهید چمران در سال ۱۳۵۹ از سوی امام راحل به سمت مشاور شورای عالی دفاع ملی منصوب شد و در اولین دوره انتخابات مجلس یه عنوان نماینده تهران انتخاب می‌شود و پس از مدتی با اجازه امام خمینی (ره) همه مناسک سیاسی را کنار می‌گذارد و عازم مناطق عملیاتی خصوصا اهواز می‌شود و همانند سرباز خاکی با تعدادی نیرو در آنجا مستقر و ستاد جنگ‌های نامنظم را با هماهنگی رهبر معظم انقلاب ایجاد می‌کند و در سوسنگرد در شب تاسوعای حسینی ایشان مجروح و پس از بازدیدهایی که از مناطق جنگی داشتند بر اثر خمپاره مجروح و در دهلاویه به شهادت می‌رسد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان استان افزود: دکتر چمران این ابرمرد جهادی و ولایتمدار در ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ بر اثر ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسید و در ایران ۳۱ خرداد روز شهادت دکترمصطفی چمران به نام روز بسیج اساتید ثبت شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز شهید چمران گفت: وی فردی دلسوز، گریزان از جمع و سه ویژگی بارز برجسته ایشان مهاجر الی الله، مجاهد فی سبیل الله، فانی فی الله بود.

 

 

 

 

آخرین اخبار

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.