به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه زابل؛

استان سیستان و…

به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه زابل؛

کارگاه سبک زندگی اسلامی ایرانی با موضوع تربیت فرزندان در دانشگاه زابل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون بسیج اساتید دانشگاه زابل؛ در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی، دوره بسیار مهم و کاربردی تربیت جنسی فرزندان به مدت 3 روز با حضور دکتر شاهین فرهنگ با حمایت دانشگاه زابل در این دانشگاه برگزار گردید.

در این دوره بالغ بر 150 نفر از اساتید و کارکنان دانشگاه زابل، اساتید و طلاب حوزه های علمیه زابل، فرهنگیان منطقه سیستان و جمعی دیگر از اقشار جامعه حضور داشتند.

دکتر فرهنگ در ابتدا با بیان ابعاد تربيت به تعريف تربيت جنسي پرداختند و با تشریح دیدگاه‌های مختلف به ابعاد مختلف آموزش جامع جنسییتی در ایران و دنیای غرب، اسباب‌بازی‌های جنسی، دیدگاه‌های نامطلوب یونسکو و سازمان بهداشت جهانی و نظریه‌های مخرب پرداختند.


ایشان با بیان مراحل رشد جنسی و تربیت جنسی کودک توضیحاتی در خصوص تربیت جنسی به تفکیک  قبل از تولد، از تولد تا 2 سالگی، از 3 تا 4 سالگی، از 5 تا 6 سالگی، از 7 تا 8 سالگی، از 9 تا 10 سالگی، از 11 تا 14 سالگی ارائه نمودند و نکاتی در خصوص دلسبتگی ایمن و ناامین، خودتحریکی، نامگذاری اعضای بدن، آموزش نه گفتن، بیداری جنسی، سوء استفاده جنسی از کودکان، آشنا کردن با حریم‌ها و نقاط مخصوص بدن، نگاه، حرف، لمس، تماس و تنهایی پرخطر، گام‌های آزارگران جنسی، تمرین رازداری و رازهای خوب و بد، موقعیت‌های نگران کننده، علائم احتمالی سوءاستفاده جنسی، بلوغ جنسی، بلوغ زودرس، تکانه‌های جنسی، فانتزی‌های جنسی، خودارضائی، مدیریت وسائل ارتباطی، فضای مجازی و ...، بازی‌های دیجیتال، کارتن‌ها، انیمیشن‌ها، قصه‌ها، شعرها، نقاشی‌ها، شیوه درست پاسخگویی به سئوالات جنسی فرزندان بیان کردند.

در پایان این دوره شرکت کنندگان ضمن ابراز رضایت مندی، طی یادداشتی از ریاست دانشگاه زابل بابت حمایت از این دوره تشکر و خواستار برگزاری دوره های مرتبط با این زمینه شدند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.