بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید دکتر مصطفی چمران

استان سیستان و…
بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به مناسبت گرامیداشت ۳۱ خرداد.

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید دکتر مصطفی چمران

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به مناسبت گرامیداشت ۳۱ خرداد؛ سالروز شهادت استاد شهید دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید:

به گزارش روابط عمومی دفتر رسانه و نهضت استادی سازمان بسیج اساتدی استان سیستان و بلوچستان، بیانیه  کانون بسیج اساتید دانشکده فنی شهید عارفی زاهدان، به مناسبت گرامیداشت ۳۱ خرداد؛ سالروز شهادت استاد شهید دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید به  شرح ذیل می باشد:

                                          بسْمِ‏الله الرَّحْمنِ الرَّحیمِ


من ‏المؤمنین ‏رجال ‏صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی ‏نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا.
«قرآن کریم- الاحزاب آیه23»


سخن گفتن از شهیدی با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه‏ای که جمع اضداد بود، از آهن و اشک، ‌از شیر بیشه نبرد و عارف شب‏های قیرگون، از پدر یتیمان و دشمن سرسخت کافران بسیار سخت بلکه محال است.
سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، این شاگرد مکتب علی(ع)، این مالک‏اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان سخت و دشوار است. چرا که حتی نمی‏توان یکی از ابعاد وجودی او را آنگونه که هست، توصیف کرد و نبایست انتظار داشت که بتوانیم تصویر کاملی در این مختصر از او ترسیم نمایئم، که مردان و رهروان راه علی(ع) و حسین(ع) را با این کلمات مادی و معیارهای خاکی نمی‏شود توصیف نمود و سنجید.
بلی، این‏چنین زندگی سراسر تلاش و مبارزه خالصانه و عارفانه در راه خدای او آغاز گشت و این‏چنین در کربلای خوزستان در جهاد و نبرد رویاروی علیه باطل، حسین‏گونه به خاک شهادت افتاد و به ملکوت اعلی عروج کرد و به آرزوی دیرین خود که قربانی شدن عاشقانه در راه خدا بود، نایل گشت. خدایش رحمت کند و او را با حسین(ع) و شهدای کربلا محشور گرداند. ضمن گرامیداشت سالروز شهادت این سردار بزرگ اسلام  روز بسیج اساتید را خدمت همکاران بسیجی تبریک می گوئیم.


 کانون بسیج اساتید دانشکده فنی شهید عارفی زاهدان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.